Повернутися до звичайного режиму

Свята, розваги, вистави, спортивно-масові, фізкультурно-оздоровчі заходи

Термін виконання Назва заходу Вид розваги Вікові групи Відповідальні Відмітка про виконання
Вересень
1 тиждень «Нас зустрічає дитячий садок» Святковий концерт Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
2 тиждень «Пригоди Їжачка-хитрячка» Лялькова вистава Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень Інструктор з фізвиховання, вихователі
«Веселі старти» День здоров'я Середні, старші групи
4 тиждень «Веселі пригоди» Лялькова вистава Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
Жовтень
1 тиждень «Кицькін дім» Лялькова вистава Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
2 тиждень «Червоний, жовтий. зелений» Розвага з ОБЖД Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень «Веселі та спритні» День здоров'я Середні, старші групи Інструктор з фізвиховання,вихователі
4 тиждень Лялькова вистава Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
Листопад
1 тиждень Відгадай мелодію Розвага Старші групи Музичні керівники, вихователі
2 тиждень «Мова рідна, співуча, солов’їна» Концерт до Дня Української мови та писемності Старші групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень «Веселі старти» День здоров'я Молодші групи Музичні керівники, вихователі
4 тиждень «Пригоди лампочки» Лялькова вистава з ОБЖД Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
Грудень
1 тиждень «Снігуронька» Лялькова вистава Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
2 тиждень «Наш садочок має таланти» Розвага Середні, старші групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень «Наш друг Майдодир» Розвага з ОБЖД Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
4 тиждень «Новий рік» Новорічне свято Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
Січень
2 тиждень «Щедрий вечір-добрий вечір»» Розвага Старші групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень «Рукавичка» Драматизація Середні, старші групи Музичні керівники, вихователі
4 тиждень «Зимові ігри» Спортивне свято Середні, старші групи Музичні керівники, вихователі
Лютий
1 тиждень «Сам вдома» Лялькова вистова Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
2 тиждень «Веселий атракціон» Розвага Середні, старші групи Музичні керівники, вихователі
3 тиждень «Країна здоров'я» День здоров'я свято Усі вікові групи Інструктор з фізвиховання, вихователі
4 тиждень «Масляна» Фольклорне Усі вікові групи Музичні керівники, вихователі
Березень
1 тиждень « Мама – сонечко моє!» Родинне свято Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
2 тиждень « Солом’яний бичок» Лялькова вистава Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
3 тиждень « Перші кроки» День здоров’я Середні, старші групи Музкерівники, вихователі
4 тиждень « Козацькі забави» Спортивна розвага Молодші, старші групи Інструктор з фізвиховання, вихователі
Квітень
1 тиждень Дитяча гуморина Розвага Молодші, старші групи Музкерівники, вихователі
2 тиждень « Коза – дереза» Лялькова вистава Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
3 тиждень « Прийди, прийди, Весно – красно!» День здоров’я Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
4 тиждень « Рятівники поспішають на допомогу» Розвага з ОБЖД Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
Травень
1 тиждень « Знай, люби, бережи природу» Ляльковий театр Усі вікові групи Музкерівники, вихователі
2 тиждень День Перемоги Святковий концерт Молодші, старші групи Музкерівники, вихователі
3 тиждень « Прощавай садочок наш, нам до школи йти вже час!» Випускний бал Старші групи Музкерівники, вихователі
4 тиждень « Дружні команди» Спортивна естафета Молодші, старші групи Інструктор з фізвиховання, вихователі

КОРЕКЦІЙНО-ЛІКУВАЛЬНА ФІЗКУЛЬТУРА

В ЗАКЛАДІ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

З перших днів приходу у дитячий садок дітей потрібно привчати до правильної постави. Дитина з правильною поставою корпус і голову тримає прямо, плечі злегка відведені назад, живіт підтягнутий.

Постава, головним чином, визначається збоку. При цьому звертають увагу на положення голови, плечового пояса, конфігурацію грудної клітини, живота, спини, положення ніг, їхню форму, особливо на асиметричну деформацію та плоскостопість.

Лікувально-корекційна гімнастика – кращий засіб для виправлення порушень постави. Спеціальні вправи сприяють випрямленню хребта і збільшенню його рухливості, розширенню грудної клітини, зміцненню м’язів плечового пояса і тулуба. Такі вправи включаються у ранкову гімнастику і в заняття корекційно-лікувальної фізкультури, поєднуються із загальнорозвиваючими вправами. Крім того, в перервах між заняттями з математики, малювання, ліплення діти виконують по 2-3 вправи 2 рази на день. Ці вправи необхідно поєднувати із загальнооздоровчими заходами – загартуванням, перебуванням на свіжому повітрі.

Щоб виробити правильну поставу, діти повинні відмовитись від ряду шкідливих звичок: не ходити з опущеною головою, не спати на одному боці, згорнувшись калачиком, не сидіти, низько схилившись над столом. Дітям, які мають сутулість, не рекомендується їздити на вело-сипеді. Бажані й корисні для них плавання, катання на ковзанах, лижах.

Потрібно наполегливо долати шкідливі звички дітей: стояти, спираючись на одну ногу, спати на одному боці, на високій подушці, носити портфель, сумку в одній руці, сидіти за столом, нахилившись в один бік. Таким дітям не рекомендується їздити на велосипеді, грати в ігри, які потребують тривалого стояння на одній нозі. Для них корисні плавання, веслування, катання на ковзанах, лижах.

При плоскостопості склепіння стопи надміру сплощене, опущене і в деяких випадках торкається підлоги, вся стопа видовжена, у середній частині розширена. Діти, у яких плоскостопість, швидко стомлюються при ходьбі, стоянні, часто відчувають біль у м’язах стопи і гомілки, нерідко у них виробляється неправильна постава і може виникнути викривлення не тільки ніг, а й хребта.

Своєчасне застосування спеціальної гімнастики для зміцнення м’язів склепіння стопи має важливе профілактичне значення. Ретельно дібрані вправи надають склепінню стопи правильного положення і сприяють загальному зміцненню нижніх кінцівок. Корекційні гімнастичні вправи виконують вранці і в другу половину дня після сну. Крім спеціаль-них вправ, при плоскостопості рекомендуються різні види лазіння ( по гімнастичній стінці, драбині, канату), балансування, катання на лижах. Корисно робити на ніч прохолодні ванни для ніг ( + 16-20 *).

В окремих випадках використовують масаж стоп і гомілок. Взуття повинно бути на невисокому каблуку.

Охорона і зміцнення здоров'я, вдосконалення функцій організму дитини і його повноцінний фізичний розвиток є невід'ємною частиною педагогічної роботи в дошкільних навчальних закладах. Для оздоровлення дітей і профілактики різних захворювань пропонуємо заняття з фітболгімнастики. Фітболгімнастика – це заняття на великих пружних м'ячах.

Проведення фітболгімнастики як інноваційної технології пропонується методичними рекомендаціями «Фізичний розвиток дітей в умовах дошкільного навчального закладу» (лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 р. № 1/9 - 563).

Для кожного віку дітей пропонуються м’ячі різного розміру (діаметр м’ячів):

- для дітей 3-4 років - 45 см;

- для дітей 5-6 років 50 см;

- для дітей 7-8 років 55 см).

При доборі м’ячів варто звернути увагу на їхній колір, оскільки кольорова гама по-різному може впливати на психічний стан і фізіологічні функції організму дитини. Теплий колір (червоний, жовтогарячий) підвищує активність, підсилює збудження центральної нервової системи. Холодний колір (синій, фіолетовий) навпаки заспокоює. Жовтий і зелений кольори сприяють прояву витривалості.

Фітболгімнастика дозволяє вирішувати наступні завдання:

• розвиток рухових якостей;

• навчання основним руховим діям;

• розвиток і вдосконалення координації рухів і рівноваги;

• зміцнення м'язового корсета, створення навику правильної постави;

• поліпшення функціонування серцево-судинної і дихальної систем;

• нормалізація роботи нервової системи, стимуляція нервово-психічного розвитку.

Після занять фітболгімнастикою покращується кровопостачання хребта, суглобів і внутрішніх органів; відбувається поліпшення комунікативної і емоційно-вольової сфери; стимуляції розвитку систем аналізаторів; розвитоку дрібної моторики і мови; адаптації організму до фізичного навантаження

У закладі дошкільної освіти заняття фітболгімнастикою повинно проходити не менше два раз на тиждень по 30 хвилин. Групи підбираються з урахуванням вікових, рухових і індивідуальних особливостей дітей.

Заняття поділяються на 3 частини:

- підготовчу,

- основну,

- заключну.

У підготовчій частині відбувається настрій дітей на роботу і підготовка організму до основної частини тренування. У основній частині відбувається максимальне навантаження на організм, яке має бути оптимальним для дітей. У зв'язку з цим під час заняття повинні враховуватися вікові і індивідуальні особливості дітей. Заключна частина сприяє поліпшенню відновлювальних процесів і розслабленню організму. Все заняття проходить під музичний супровід.

Починати краще з веселої і завзятої гри. Це відразу піднімає настрій у малюків і налаштовує їх на заняття. Починається розминка з ігрової гімнастики під музику. Усі рухи виконуються тільки сидячи на м'ячі. Темп мелодій протягом заняття може мінятися. На початку, краще використовувати мелодії повільного або середнього темпу, щоб організм поступово входив у роботу. Якщо дитина прийшла вперше, то потрібно дати йому час звикнути до м'яча, допомогти правильно прийняти потрібне положення для виконання.

Фітбол – гімнастика

Більшість дітей потребує особливих програм фізичого розвитку, має бути врахований весь комплекс соматичних, інтелектуальних і фізичних проблем. Ці програми мають найперше сприяти корекції не лише фізичного, а й мовленнєвого, емоційного і загального розвитку.

Фітбол у перекладі з англ. означає «м'яч для опори».

М’яч має певні властивості, використовується для оздоровчих, коригувальних і дидактичних цілей. Це розмір, колір, запах і його особлива пружність.

Спільна робота рухового, вестибулярного, зорового і тактильного аналізаторів, що включаються під час виконання зрв на м'ячі, підсилює ефект занять. Крім того м’ячі мають ванільно- цукерковий запах, і діти залюбки займаються на таких тренажерах.

М'ячі можуть бути не лише різного розміру, а й кольору. Адже відомо, що кольори по-різному впливають на психічний стан і фізіологічні функції людини. Теплий колір (червоний, помаранчевий) підвищує активність, підсилює збудження центральної нервової системи. Цей колір зазвичай вибирають активні діти з холеричними межами. Холодний колір (синій, фіолетовий) заспокоює. Його вибирають діти з флегматичними межами, спокійні. Жовтий і зелений кольори сприяють прояву ви­тривалості. За допомогою кольорів можна регулювати психоемоційний стан людини. Так, коричневе і чорне забарвлення снарядів складає враження, що вони важчі за предмети, які забарвлені в білий і жовтий колір.

Гімнастикою з м'ячами займаються в дошкільному закладі підгрупами, індивідуально або у групі.

Час проведення одного заняття з дітьми 3—4-х років — 30 хв, з дітьми 5—б-ти років — 40 хв. Заняття проходять у чистою провітреному приміщенні на килимі. Діти одягнені легко, без взуття.

Пам'ятаємо, що заняття — це казка. Діти виконують вправи під час казки, яку розповідає інструктор із фізкультури. Як правило, ці заняття не мають великого м'язового навантаження, у них переважає безліч вправ на розвиток моторики (хапання, кидання тощо), звуконаслідувальні, а також ріщні ігри ігри з розгорнутим ігровим змістом.

Дїти дістають насолоду не від того, що навчилися виконувати той або інший рух, а від самої гри. Вправи на м'ячах вони можуть виконувати протягом заняття. З дітьми молодшого віку робимо вправи на м'ячах як фрагмент заняття.

У молодшій групі основну увагу приділяємо роботі над тонусом, статичною координацією, збереженням заданої пози. В середній групі діти вчаться технічно правильно виконувати загальнорозвивальні вправи і розвивати рухову координацію.

Для дітей з мовленнєвими порушеннями автоматизації рухів проводимо з мовленнєвим супроводом. Ритм віршів допомагає підпорядкувати рухи тіла певному темпу, сила голосу визначає їх амплітуду і виразність.

Діти старшої групи мають більш координовані рухи, вони можуть регулюватися і підкорятися вольо­вому наказу. Діти розуміють користь вправ, зв'язок між способом виконання і кінцевим результатом.Вони стають наполегливіші в подоланні труднощів і можуть багаторазово повторювати вправи, працювати в колективі, виконувати всі команди, які дає педагог, організовано і дисципліновано.

За структурою руховий тренінг із м'ячами нагадує традиційне фізкультурне заняття:

1. Підготовча частина, до завдання якої входить розвиток усіх видів уваги, сприйняття і пам'яті, орієнтування у просторі на матеріалі основних рухів.

2. Основна частина — освоєння загальнорозви-вапьних вправ і вправ на тренажерах.

3. Заключна частина — рухлива гра і релаксація.

У старшій групі діти вже співвідносять свої дії з музикою, тому використовуємо музичний супровід або фонограму.

Використання фітболів у сюжетних рухливих іграх надає іграм творчого характеру, підсилює терапевтичний ефект.

Діти у старшому віці охоче грають в різні безсюжетні ігри з елементом змагання, естафети, ігри з різними предметами, готові до участі у спортивних іграх. Безсюжетні ігри дуже близькі до сюжетних — у них бракує образів, яких вони наслідують. В основі таких ігор лежить виконання певних рухових завдань із простими правилами.

Основна мета безсюжетних ігор із фітболами — рухове коригування розвитку вихованців. Перед пе­дагогом стоїть завдання: навчити дітей діяти відповідно до інструкції, що привчає їх орієнтуватися у просторі, розвиває спритність.

Слід використовувати також ігри-забави. Рухові завдання в цих іграх часто містять елемент змагання. Фітболи урізноманітнюють ці ігри, вони додають дітям радості і здоров'я, спритності, винахідливості, швидкості реакції.

Ігри з фітболами можна використовувати не лише на фізкультурниз заняттях, а й у повсякденній роботі ( на прогулянці, самостійних іграх дітей, розвагах і в індивідуальній роботі). Більшість таких ігор спрямована на корекцію і розвиток усіх властивостей уваги: концентрацію, перемикання, стійкість та розподіл.

Слід зазначити, що ефективність ігор обумовлюється не лише змістом, а й організацією, методикою їх проведення, у яких зважають на вікові особливості дітей, зміну періодів рухової активності, інтервали для відпочинку і диференційованої оцінки діяльності дітей.

У цьому віці відбувається перехід від ігрової діяльності до навчальної. Тут особливо потрібна заключна частина. Прийоми релаксації допомагають дітям далі самостійно регулювати свій психоемоційний стан, процеси збудження і гальмування. Попри те, що ігрова діяльність переходить у навчальну, гра для дітей старшого віку і далі посідає важливе місце. Змінюється якість ігор. Важливе значення мають комунікативні, психокоригувальні і командні ігри з елементами спорту.

«Золоті» правила футбол-гімнастики

1. Кожній дитині потрібно добирати м'яч за зростом так, щоб під час посадки на м'яч між тулубом і стегном, стегном і гомілкою, гомілкою і стопою був прямий кут. Правильна посадка передбачає також підведену голову, опущені і розведені плечі, рівне положення хребта, підтягнутий живіт.

2. Перед заняттям із м'ячами треба пересвідчитися, що поруч немає гострих предметів, які можуть пошкодити м'яч.

3. Діти мають зручний одяг, що не заважає рухам, і неслизьке взуття (краще без взуття на килимку).

4. Починати треба із простих вправ і полегшених вихідних положень, поступово переходячи до складних.

5. Жодна вправа не має завдавати болю або викликати дискомфорт.

6. Слід уникати швидких і різких рухів, скручувань у шийному і поперекових відділах хребта, інтенсивного напруження м'язів і спини.

7. Під час виконання вправ, лежачи на м'ячі, не затримувати дихання.

8. Виконуючи вправи на м'ячі, лежачи на животі і спині, голова і хребет мають становити одну пряму лінію.

9.Під час виконання вправ м'яч не повинен рухатися.

10.Фізичне навантаження за часом має суворо дозуватися відповідно до вікових можливостей дітей.

11.Стежити за технікою виконання вправ, дотримуватися прийомів страхування і вчити дітей самострахування.

12.На кожному занятті намагатися створювати позитивний емоційний фон, бадьорий, радісний настрій.

13.Можна проводити комплексні ні заняття, коли одночасно з виконанням фізичних вправ діти удосконалюють культуру мовлення, правильну вимову.

14.Для формування комунікативних умінь можна виконувати вправи на м'ячах у парних загальнорозвивальних вправах, рухливих іграх, командних змаганнях.

ЗАТВЕРДЖУЮ

Завідувач ЗДО № 34

Гонтаренко М.І.

План роботи

сестри медичної з ЛФК

на 2022 – 2023 навчальний рік

Назва заходу

Час виконання

Відповідальний

Відмітка про виконання

Організаційно-методична робота

1

Складання плану з врахуванням основних показників

28 числа кожного місяця

2

Щомісячний звіт про виконання роботи

28 числа кожного місяця

3

Проведення занять з дітьми, які знаходяться на диспансерному обліку, з різними захворюваннями згідно з рекомендаціями лікарів дитячого дошкільного закладу.

На протязі року

4

Проведення санітарно-освітньої роботи з пропаганди використання ЛФК у методичній практиці серед вихователів

постійно

5

Розповсюдження наглядної агітації з ЛФК

постійно

6

Проведення санітарно-освітньої роботи з дітьми, та батьками з питань фізичної культури, здорового образу життя

на протязі року

7

Здійснювати організаційно-методичну допомогу вихователям у групах з підбору меблі, раціонального взуття, виробітки навиків вірної осанки.

на протязі року

8

Здійснювати нагляд спортінвентарю

постійно

9

Відвідувати семінари та конференції ОВФД

постійно

10

Підготовка до учбового року:

-придбання інвентарю;

-складання комплексів;

-профілактична робота з дітьми;

-складання учбового плану на слідуючий рік.

червень

1

Впровадження в практичну роботу нових методик у лікувально-профілактичних цілях.

постійно

2

Впроваджувати комплекс для профілактики ОРВІ у дошкільному закладі.

на протязі року

3

Здійснювати охоплення лікувальною фізкультурою дітей, які знаходяться на диспансерному обліку

постійно

4

Складання індивідуальних комплексів для заняття на дому

на протязі року

5

Проводити показові заняття для вихователів з ЛФК

1 раз на квартал

Кiлькiсть переглядiв: 1314