Методичні рекомендації
1. Діяльність закладів дошкільної освіти улітній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичоку процесі різних видів дитячої діяльності.
2. Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми може бути різною: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.
3. Календарне планування повинно відображати поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.
4. Календарне планування освітньої роботи здійснюється на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно
5. Календарному плануванню освітньої діяльності на кожен день передує перспективне планування:
- комплексів ранкової гімнастики;
- комплексів гімнастики після денного сну;
- загартувальних заходів (із зазначенням назв процедур і норм загартування);
- форм роботи з батьками (із зазначенням назви заходу, теми і дати проведення)
6. Календарний план роботи передбачає планування навчально-пізнавальної діяльності різного спрямування:
- фізичного;
- художньо-естетичного (музичні, образотворчі, мовленнєві заняття);
- пізнавального (в тому числі і природничі);
- мовленнєвого
7. Протягом літнього періоду доцільно планувати тематичні, комплексні та інтегровані заняття, спрямовані на закріплення, використання дітьми набутих знань, умінь і навичок у практичній діяльності.
8. Щотижня доцільно планувати екскурсії, цільові прогулянки або прогулянки-походи (дитячий туризм) за межі дошкільного закладу (заняття з фізкультури у цей день не проводяться).
9. У ранкові години (до сніданку) можуть проводитися такі види і форми роботи з дітьми:
- бесіди;
- індивідуальна робота;
- спостереження;
- дидактичні ігри;
- рухливі ігри (малої і середньої рухливості);
- конструктивно-будівельні ігри;
- трудові доручення, чергування;
- самостійна діяльність;
- робота із прищеплення навичок самообслуговування.
10. Упродовж дня з дошкільниками організовуються ігри:- сюжетно-рольові;
- конструктивно-будівельні;
- драматизації, театралізації;
- дидактичні словесні;
- з іграшками, предметами, картинками;
- настільно-друковані;
- інтелектуальні;
- рухливі сюжетні і безсюжетні, з елементами спортивних ігор та вправ (футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, катання на самокатах і велосипедах);
- ігри з водою і піском.
10. При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:
- різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);
- дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;
- самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;
- індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи;
- читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
- різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру;
дитячі концерти;
фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.
11. У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей:- правил дорожнього руху;
- правил поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах із незнайомими людьми;
- правил безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, води, у лісі;
- правил користування електричними і газовими приладами;
- правил запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.
ЧЕРВЕНЬ
– Я відкриваю двері в літо,
Де теплим сонечком зігріто
Повітря, небо, землю, води,
Де все росте і плодородить.
Й мені дістанеться роботи:
Лише встигай бур’ян полоти
І проганяти без перерви
З плодів жуків, пташок і черви.
ЛИПЕНЬ
Від спеки можна закипіти.
Я ж в холодочку не лежу.
Що брат не встигне доробити,
Те я йому допоможу.
Цвітуть довкола густо липи
І бджоли мед несуть в село...
Узимку чаю з цвітом випий –
Простуди – наче й не було!
СЕРПЕНЬ
Я – завершальний місяць літа.
Мені в цей час – не заважай.
Не можу й хвильки відпочити –
Спішу зібрати урожай.
Колись жита серпом косили,
Від того й Серпнем звуть мене.
Тепер комбайни мчать стосилі,
Їх дядько Серп не дожене.