Повернутися до звичайного режиму

Поради молодому вихователю:

Поради молодому вихователю щодо якісної підготовки до заняття.

1. Опрацюйте розділ програми, який потрібно реалізувати на занятті.

2. Сформулюйте мету заняття (виховну, розливальну, навчальну), усвідомте, чого б хотіли досягти у результаті проведення.

3. Завжди опирайтеся на рівень розвитку дітей групи, враховуйте їх інтереси, можливості.

4. Доберіть найоптимальніші методи і прийоми для цього матеріалу і для конкретних дітей.

5. Зіставте обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на занятті.

6. Продумайте структуру заняття і зафіксуйте все у плані-конспекті.

7. Підготуйте наочно-дидактичні посібники, продумайте над їх розміщенням у групі.

8. Підготуйте сюрпризи для дітей, запасні варіанти на випадок непередбачуваних обставин.

9. Запитайте у себе: „Я готова до заняття?”

Основні педагогічні заповіді вихователя

1. Люби дітей. Захисти їх любов’ю і правдою.

2. Не нашкодь.

3. Шукай у дітях тільки добре.

4. Навчи дітей думати і любити.

5. Виховуй без примусу.

6. Кожного дня давай дитині щось нове і цікаве.

7. Будь дитині другом, сприяй розвитку і самовдосконаленню.

8. Виховуй, дотримуючись принципу природо відповідності.

9. Умій вибирати найефективніші методи роботи з дітьми.

Безпека:

- Абсолютно виключити фізичне і психічне насильство над дітьми.

- Спостерігати, помічати і повідомляти, при необхідності, лікарю, медичній сестрі про зміни у стані здоров'я дитини.

- Знати скільки дітей у групі. Хто з дітей де знаходиться - у медичного персоналу, на занятті у фахівця чи вузького спеціаліста, на занятті у гуртку тощо.

- Ні за яких обставин не залишати дітей без нагляду.

Спілкування:

- Необхідно запам'ятати відразу всіх дітей, звертатися до кожної дитини по імені (краще так, як звертаються удома).

- Бути артисткою, застосовувати: посмішку, жести, інтонацію, виразний погляд, силу голосу. Усі емоції мають бути щирі.

- Бути цікавою дітям. Мати у своєму арсеналі і постійно поповнювати: 3-4 вірші, пісеньки, казка, гра, потішки, прислів'я; варіанти ручної і особистої умілості: орігамі, пальчикова гімнастика, музично-ритмічні рухи, ліплення тощо за віком дітей.

- Усі вимоги до дітей проговорювати без посмішки, формулювати зрозуміло і точно, контролювати виконання. Пояснювати свої дії та дії інших, залучати дітей до пояснень, міркувань про вчинки.

- Залучати дітей до посильної допомоги собі, один одному, помічникові вихователя ("чарівні" слова обов'язкові).

- Хвалити дитину за хороші вчинки: словом при всіх дітях або значимих для дитини дорослих, дотиком, посмішкою, особливою прихильністю до дитини, спільною грою з дитиною, сюрпризом тощо.

- Завжди піднімати авторитет батьків (- Мама зв'язала кофтину? Вона майстриня!).

- Щиро цікавитися життям дитини поза дитячим садком (у розвитку). Упізнавати оточення дитини. Конфіденційна інформація про сім'ю не підлягає розголошуванню або обговоренню з ким-небудь, особливо в присутності дитини, окрім інформації, приховання якої може шкодити дитині.

- Впродовж дня кожна дитина повинна отримати «порцію» позитивної уваги педагога. Увечері зацікавити дітей якоюсь цікавою діяльністю на завтра, прощатися з дітьми тепло, по-домашньому («Приходь завтра, обов'язково!», «Ми тебе будемо чекати», «Без тебе нам нецікаво», «Завтра будемо малювати» та інше).

Кiлькiсть переглядiв: 40