Повернутися до звичайного режиму

/Files/images/getImageCA0JF74R.jpg

Музичний керівник - Автайкіна Наталія Сергіївна, стаж роботи 17 років.

Мета і завдання музичного розвитку дошкільника


Сформувати у дітей основи музичного сприйняття загально-художнього та естетичного виховання.
Розвивати любов та інтерес дітей до музики та співу.
Розвивати музичні здібності , мислення та творчу уяву.
Виявляти музичні задатки дітей та дбати про розвиток їх талантів.
Використовувати диференційований та індивідуальний підхід до дітей.
Для інтелектуального та креативного розвитку дітей використовувати інноваційні технології.

Треба допомогти дитині через мистецтво, ясніше мислити , глибше відчувати.

А. Філіпенко

Прекрасне пробуджує добро.

Д.Б. Кабалевський

Почути музику, це вже її зрозуміти.

Б. В. Астаф’єв

Музика повинна висікати вогонь з людської душі .

Людвіг ван Бетховен

Рекомендації музичним керівникам

по плануванню роботи з батьками

Музичним керівникам доцільно застосовувати в своїй роботі з батьками наступні форми роботи:

1. Відкриті музикальні заняття. День відкритих дверей, виступ муз. рук., екскурсія по дитячому саду (перегляд муз. зон, обладнання муз. залу) перегляд музикальних занять, проведення дозвілля. На відкритих музикальних заняттях можна запропонувати батькам стати учасниками дитячого оркестру, інсценівок, танців, виконати разом з дітьми знайому їм пісню, або заспівати свою улюблену пісню. «Гість групи» - комплексне заняття з участю батьків для ознайомлення з професіями музикантів, національними звичаями, музичною культурою тощо.

2. Консультації. Допомога в організації музичного виховання дитини вдома. «Музика в сім'ї дошкільника», «Як визначити рівень музичних здібностей вашої дитини», «Прийоми розвитку співочого голосу» тощо.

3. Батьківські збори:

· загальні (2 рази в рік);

· установчі збори: інформація про ЗДО, співробітниках, програмах-технологіях, плани на майбутній рік, організаційні питання;

· підсумкові: підбиття підсумків минулого року, обговорення планів на наступний рік, організаційні питання;

· групові (4 рази на рік установче, поточні, підсумкове): обговорення питань, пов'язаних, наприклад з підготовкою до свята, організацією спільного відвідування музичного спектаклю, лялькового театру, циркової вистави тощо.

4. Семінари-практикуми. «Домашній оркестр муз. інструментів», «Ляльковий спектакль у родині», «Як і яку музику слухати з дітьми вдома?», «Саморобні муз. інструменти», «Організація домашньої фонотеки», тощо для батьків, яких цікавлять дані теми.

5. Участь батьків у підготовці свят і вечорів дозвілля. Спільні свята і розваги завжди знайдуться батьки, які із задоволенням відгукнуться на пропозицію взяти участь у дитячому святі. Музичний керівник і вихователь можуть обговорити з ними план проведення свят, або розваг, запросити на репетиції, доручити виконувати певні ролі або підготувати ляльковий спектакль, зшити костюми тощо.

Батьки, можуть підтримувати своїх дітей під час свят за допомогою усмішок, «веселих сердечок» з паперу або картону, серпантину, конфетті, надувних язичків тощо. Їм можна доручити імітувати стукіт дощу, грому, маленькими дзеркальцями зображувати «блиск скарбів», підігравати на ударних музикальних інструментах і багато іншого.

· Сімейні свята

Це може бути маленький концерт за участю дорослих і дітей, веселі ігри, танцювальні імпровізації під музику, гра в домашньому оркестрі, міні-спектаклі, в яких розігруються сюжети знайомих казок та веселі сценки з сімейного життя. При підготовці необхідно скласти програму, підібрати музику, старші діти можуть взяти посильну участь у виготовленні листівок, сувенірів, прикрасі кімнати.

· Домашній театр

Батьки можуть організувати ляльковий театр, використовуючи наявні в будинку іграшки, або виготовивши ляльок разом з дітьми (дерева, картону, тканини тощо)

· Розваги з використанням музики

Спільне спів, слухання музики, слухання казок, або спів дорослих для дітей, ігри-забави, музичні конкурси, рухливі ігри-драматизації (коровай, у ведмедя під бору тощо), за допомогою цих інструментів можна розвивати у дітей почуття ритму, пропонуючи виконувати елементарні вправи (наприклад, відстукав паличками, брусочками своє ім'я, ім'я мами, тата, ритм знайомих пісень).

· Створення домашнього оркестру

Для цього підійдуть, бубни, дзвіночки, дерев'яні, металеві ложки, дитячі брязкальця, пляшки, іграшки з непридатного матеріалу тощо.

· Домашнє завдання

Виконуючи його з батьками діти не тільки закріплюють навички, отримані на заняттях. Спільна діяльність покращує клімат у сім'ї, викликає у батьків інтерес до життя дитини в ЗДО.

· «Щоденник досягнень»

Повинен бути у кожної дитини, яка відвідує групу короткочасного перебування, можна поміщати його фотографії, зроблені під час свят, малюнки тощо.

· Створення міні-бібліотеки, фонотеки, відеотеки.

6. Індивідуальна робота з батьками з підвищеними пізнавальними потребами.

7. «Дорослі - дітям» показ театральних вистав, лялькових спектаклів силами співробітників та батьків.

8. Створення стенда для батьків, випуск рекламних буклетів, розміщення рекламних оголошень в пресі, на телебаченні,, підготовка матеріалів на дошку для батьків в групах, публікації, участь (якщо є) в щомісячній газеті ЗДО, консультації по телефону створення гарячої лінії.

9. Анкетування, наприклад, «Яка практична допомога з питань музичного розвитку дитини Вам необхідна?» «Музичне виховання в ЗДО – плюси і мінуси?»

10. Тестування «Адекватність оцінки батьками музичних здібностей дитини».

11. Рекомендації батькам (на дошку для батьків або стенд музичного керівника)

12. Пошта. Розміщення в групах спеціальних закритих ящиків, в які батьки можуть класти анонімні записки з питаннями, зауваженнями і пропозиціями по роботі музичного керівника, музичного виховання в ЗДО, з метою їх подальшого обговорення.

13. Виставки для дітей і батьків. Тематичні, виставки присвячені святам, пам'ятним датам, групові виставки, наприклад«Своїми руками до свята» (саморобки, виготовлені дітьми та їх батьками), «Нетрадиційні музичні інструменти » (з непридатного матеріалу), «Музично-дидактичні ігри» тощо.

14. Групові стенди, наприклад «День народження дитини в сім'ї», «Художньо-естетичне виховання», «Що ми дізналися нового на муз. заняттях?»

15. Робота в малих групах по інтересам (за бажанням батьків) «Краса і здоров'я», пікніки та інші заходи за запитами батьків наприклад: КВК, «День музики», свято «Мама тато я - музична сім'я», музичні вітальні., Тематичні вечора «Подорож у світ мистецтва» «Музичні пригоди».

Кiлькiсть переглядiв: 5131