«Нетрадиційні техніки, як засіб розвитку творчої уяви дітей»

В умовах гуманізації суспільства зростає соціальна роль творчої особистості, здатної активно мислити, шукати, отримувати і використовувати зібрану інформацію. Одним із пріоритетних напрямів виховання юної особистості є розвиток її творчості.

Саме завдяки малюнку отримуємо можливість заглянути у внутрішній світ маленької людини, осягнути логіку дитячої творчості, бо малювати й думати для неї одне і те ж. Без розвитку почуттів, без розвитку уяви, без пристрасті до творчості людина не зможе сьогодні реалізуватися в області самих вузьких і суто технічних знань. Творча уява сьогодні все більше ціниться у всіх галузях життя.

Досвід образотворчої діяльності, через який людина проходить у дитинстві, позначається на формуванні її особистості. Можна з переконаністю сказати, що із творчо розвинутих дітей виростуть творчі люди, незалежно від того, якій саме професії вони присвятять своє подальше життя.

Вибір нетрадиційних технік малювання як один із засобів розвитку дитячого образотворчого творчості не випадковий. Нетрадиційні техніки розширюють образотворчі можливості дітей, що дозволяє їм більшою мірою реалізувати свій життєвий досвід, позбутися неприємних переживань, і утвердитися в позитивної позиції “творця”. Доступність використання нетрадиційних технік визначається віковими особливостями дошкільнят. Так, наприклад, починати роботу в цьому напрямку слід з таких технік, як малювання пальчиками, долонькою, обривання паперу і т.п., але в старшому дошкільному віці ці ж техніки доповнять художній образ, створюваний за допомогою більш складних: кляксографії, монотипії і т.п.

«Нетрадиційні техніки, як засіб розвитку творчої уяви дітей»

стало ознайомлення дітей з нетрадиційними техніками малювання, аплікації, ліплення, зокрема, з таких як:

v малювання зубною щіткою;

v малювання пластиліном;

v малювання пальцем та долонею;

v малювання свічкою;

v малювання квачиком;

v малювання жмаканим папером;

v кляксографія;

v малювання відбитками предметів;

v психомалювання;

v роздування плям,мильним розчином та фарбою;

v робота технікою колажу;

v малювання піском;

v ліплення солоним тістом;

удосконалення образотворчої діяльності дітей під час малювання, ліплення, аплікації та художньої праці; розвиток спостережливості, естетичного сприйняття, художнього смаку, творчих здібностей; виховання вміння бачити прекрасне у навколишньому середовищі та творах мистецтва.

Цей проект дає можливість показати значення використання нетрадиційної техніки на уроках з образотворчого мистецтва з дітьми дошкільного віку для художньо естетичного розвитку та розвитку емоційної чутливості, формування стійкого інтересу до образотворчої діяльності, розвитку практичної умілості та вправності, формування загальнокультурної компетентності.

Дослідження які проводилися в дошкільному закладі, результати моніторингу, свідчать про те, що застосування нетрадиційних технік допомагає:

- налагодити ефективну комунікативну взаємодію з дітьми під час спільної художньо-творчої діяльності;

- більш глибоко пізнати внутрішній світ кожної дитини, відчути її неповторність, особистісну своєрідність, визначити потреби та інтереси;

- діагностувати емоційний та психічний стан дитини;

- сприяти успішній соціалізації особистості.

Дітям подобається поєднувати різні художні матеріали (фарби, клей, сіль, висушений чай, пластилін, свічки). Під час таких занять діти отримують справжнє задоволення, адже вони працюють самостійно і створюють те, що уявляють. За мотивами улюблених казок були створені картини: «Семеро козенят», «Лисичка і журавель», «Колобок» тощо.

Таким чином, можна зробити висновок, що використання нетрадиційних методів сприяє розвитку активності, ініціативності, творчості. Діючи з різними художніми матеріалами, діти отримують задоволення, у них виникає бажання створювати нові, незвичайні, фантастичні вироби.

«Немає технік цікавих і нецікавих, все залежить від бажання працювати і уміння, яке приходить з часом».

Як стверджують багато педагогів - всі діти талановиті. Тому необхідно, вчасно помітити, відчути ці таланти і постаратися, якомога раніше дати можливість дітям проявити їх на практиці та в реальному житті.

Кiлькiсть переглядiв: 62