Інструктор з фізичної культури – Козак Наталія Анатоліївна.

Навряд чи можна знайти батьків чи педагогів, які не хотіли б, щоб їхні діти росли здоровими. Однак багато хто не знає як цього домогтися. Одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу нашого закладу дошкільної освіти є оздоровлення та фізичне виховання дітей. Воно спрямоване на охорону та зміцнення здоров’я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей.

Колектив нашого дитячого садочка визначив пріоритетні напрямки фізичного виховання дошкільників: вчити дітей дбати про власне здоров'я; розвивати потребу в щоденній руховій діяльності; розвивати фізичні якості, формувати навички володіння основними рухами та руховими діями; підтримувати у дітей інтерес до різних видів спорту, занять фізкультурою; забезпечувати взаємодію педагогів, медичних працівників та батьків у питаннях зміцнення психічного, фізичного, духовного здоров'я дітей та формування у них здорового способу життя.

Для досягнення поставлених завдань використовуємо всі форми роботи:

- ранкова гімнастика;

- фізкультурні заняття;

- спортивні розваги та свята;

- рухливі та спортивні ігри;

- прогулянки;

- фізкультурне дозвілля;

- організація самостійної рухової діяльності дітей та багато іншого, що забезпечує повноцінний фізичний розвиток дітей дошкільного віку.

Фізкультурно-оздоровча робота в нашому закладі дошкільної освіти проводиться з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного розвитку та підготовленості дітей. Повноцінному розв'язанню оздоровчих, освітніх та виховних завдань сприяє комплексне використання як традиційних так, і нетрадиційних організаційних форм, методів фізичного виховання. Основою системи фізичного виховання в ЗДО залишається руховий режим, а ефективною формою його є фізкультурні заняття.

Завдання, які виконуються на заняттях з фізичної культури:

-навчально-тренувальні та сюжетні;

-тематичні;

-фізкультурно-пізнавальні;

-ігрові;

-оздоровчі.

Так як провідним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра, то заняття з фізичного виховання в нашому садочку проводяться з використанням рухливих ігор, на заняттях використовується спортивний інвентар (м'ячі, обручі, дуги, палиці, прапорці, скакалки та ін.) та спортивне обладнання.

На заняттях діти виконують:

· загально-розвивальні вправи;

· вправи корегуючого спрямування (для профілактики порушення постави та плоскостопості);

· основні рухи; вправи для формування певних фізичних якостей та навиків, для впливу на різні м'язові групи з поступовим розподілом навантажень;

· рухливі ігри.

В теплу пору року заняття з фізкультури проводяться на свіжому повітрі — на спортивному майданчику, а в холодну пору року — в спортивному залі.

Наш заклад підтримує програму „Школа сприяння здоров’ю”

Останнім часом активно піднімається питання низької активності дітей, що загрожує їхньому психічному і фізичному здоров’ю. На думку фахівців, сучасні діти недостатньо рухаються, їхні рухи одноманітні, не всі групи м’язів залучаються до руху, і така активність не дає великої користі. Проблема здоров’я вихованців вийшла сьогодні з розряду педагогічних і знайшла соціальне значення, тому основою діяльності із здоров’язбереження стала модель, де пріоритетом є турбота про збереження здоров’я вихованців і педагогів. Задоволення потреби дошкільника у русі є найважливішою умовою його життєдіяльності й нормального розвитку — не тільки фізичного, про яке вже мовилося вище, але й інтелектуального. Достатня за об'ємом рухова активність сприятливо позначається на функціональному стані головного мозку, збільшенні працездатності, підвищенні довільності у виконання різних дій. Фізична активність сприяє нормальному розвитку центральної нервової системи, поліпшенню пам'яті, процесів навчання, нормалізації емоційно-мотиваційної сфери, поліпшенню сну, зростанню можливостей не тільки у фізичній, але і в розумовій діяльності.

В нашому дитячому садочку цікаво та творчо проводяться фізкультурні свята, розваги, Дні здоров’я, під час яких дошкільники, педагоги, батьки спільно зміцнюють своє здоров’я, розуміють його цінність, вчаться здоровому способу життя, весело змагаються та перемагають. Загальновідомо, що раціонально організована рухова активність є могутнім оздоровчим засобом для дітей, тому наші поради батькам:

ü Щоденно виконуйте разом з дитиною ранкову гімнастику, виходьте на прогулянки;

ü Разом з дитиною здійснюйте пішохідні прогулянки та туристичні походи;

ü Залучайте дитину до виконання основних рухів — ходьба, біг, стрибки, вправи з м'ячем, лазіння, повзання...

ü Грайте з дитиною в рухливі та спортивні ігри;

ü Беріть участь разом з дитиною у проведенні спортивних свят, розваг, що організовуються дошкільним закладом;

ü Катайтеся разом з дитиною на велосипеді, роликах, грайте у бадмінтон, теніс, футбол, стрибайте на скакалці.

І БУДЬТЕ ЗДОРОВІ!

Басейн

Люди завжди вважали воду джерелом всього живого . Немає іншої такої речовини, чиє значення для людини було б так велике і знаходило б таке різноманітне застосування в її повсякденному житті.Постійний контакт з водою, уміле і комплексне використання, має виключно важливе значення для людини. Це - крок до здорового способу життя. Чим раніше він буде зроблений, тим краще. У нашому дитячому садочку, на заняттях з плавання, оздоровча спрямованість є пріоритетною. Тому ми поставили перед собою мету – оптимально збільшити ступінь оздоровлення вихованців, розглядаючи басейн – як одну з головних оздоровчих процедур в єдиній системі оздоровлення дітей в дитячих дошкільних закладах.

Купання, гра у воді, плавання сприймаються дошкільниками як фізична і емоційна потреба. У воді зменшується статичне напруження тіла, знижується навантаження на хребет, який в цьому випадку правильно формується, виробляється хороша постава. Активний рух ніг у воді у безопірному положенні зміцнює стопи дитини і попереджує розвиток плоскостопості.

Заняття плаванням у басейні нашого садочка, сприяють вдосконаленню органів кровообігу і дихання вихованців, зміцнюється їхня нервова система, міцнішає сон, поліпшується апетит, удосконалюються рухи, збільшується витривалість. Регулярні заняття у воді позитивно впливають на загартування дитячого організму. Плавання називають «міцністю здоров'я», а батько медицини Гіппократ в своїх трудах відмічав цілющий вплив на організм людини плавальних рухів.

Заняття з плавання в дошкільному закладі проводяться згідно за розкладом . Залежно від віку і підготовленості, тривалість перебування дітей у воді може коливатися від 10 до 25 хвилин. Вікові групи діляться на підгрупи. Чисельність дитячої групи на занятті не повинна перевищувати 10 осіб. Температура повітря в приміщенні басейну не менше 23-25°, води –29-32°.

На кожному конкретному занятті, виконуються всі види завдань:

- навчальні (формування й вдосконалення умінь і навичок);

- розвиваючі (розвиток рухових якостей);

- корекційно-профілактичні (оздоровчі – профілактика і корекція відхилень у фізичному розвитку дітей, підвищення загальної життєстійкості організму);

- виховні (виховання особистих і моральних якостей).

Заняття з плавання складається з 3 частин :

1. Підготовча. Проводиться на суші: виконуються загально розвиваючі та імітаційні вправи, а також вправи, які дають змогу швидше засвоїти техніку плавання.
2. Основна. Проводиться у воді: освоєння дітей з водою і опанування елементів техніки плавання.

3. Заключна. Ігри та розваги. Довільне плавання з плаваючим предметами.

Плавання є універсальним засобом різнобічної дії на організм людини. Воно сприяє зміцненню здоров'я: значно покращує функцію серцево-судинної і дихальної систем, показники фізичного розвитку, сприяє розвитку прикладних навичок, загартуванню організму і одночасно це один з ефективних засобів в комплексному консервативному лікуванні хворих сколіозом. Підчас плавання підйомна сила води, що підтримує дитину на поверхні, як би полегшує тіло, тому знижується тиск на опорний апарат скелету, особливо на хребет. У зв'язку з цим плавання є ефективним засобом зміцнення хребта, активно використовується як коригуючий засіб. М'які ритмічні рухи ногами підчас плавання забезпечують велике і різнобічне навантаження на нижні кінцівки. Тим самим створюються дуже сприятливі умови для поступового формування і зміцнення твердої опори нижніх кінцівок, тазового поясу, на формування дитячої стопи (допомагає попередити плоскостопість). У лікувальній гімнастиці плавання знаходить все більш широке застосування як засіб для профілактики і лікування різних порушень в поставі дітей, наприклад сколіозів, кифозів (зміни нормальної форми хребта), а також тугорухомості суглобів і різних наслідків дитячого паралічу - поліомієліту. В процесі плавання розвивається координація, ритмічність рухів, необхідна для будь-якої рухової діяльності.

Підчас занять у басейні особлива увага приділяється дітям, які почувають себе невпевнено, іноді проявляють дратівливість, надто засмучуються через власні невдачі або навпаки відчувають майже ейфорію від перебування у новому середовищі та від своїх маленьких успіхів.

Діти дуже люблять плавати, перебувати у воді і від батьків та педагогів залежить чи буде постійно виконуватись їхнє бажання.

«ОЗДОРОВЛЕННЯ ДІТЕЙ»

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Порада 1. Намагайтеся брати активну участь в оздоровленні своєї дитини. Не тільки розповідайте їй, що потрібно робити, щоб не хворіти, але й особистим прикладом показуйте корисність для здоров’я виконання правил особистої гігієни, ранкової зарядки, загартування, правильного харчування.

Порада 2. Навчіть дитину неухильно дотримуватися гігієнічних вимог щодо чистоти тіла, білизни, одягу, житла.

Порада 3. Привчайте дитину будувати свій день, чергуючи працю і відпочинок. Ніщо так не шкодить нервовій системі дитини, як відсутність режиму дня. Ритм життя, що передбачає заняття фізичними вправами і спортом, прогулянки та ігри на свіжому повітрі, а також повноцінне харчування і міцний сон – найкраща профілактика втоми і хвороб.

Порада 4. Допоможіть дитині оволодіти навичками самоконтролю за здоров’ям, особливо при виконанні фізичних вправ. Для цього заведіть щоденник спостережень і записуйте разом з дитиною дані про її фізичний стан: вага (масу) тіла, зростання, частоту пульсу, самопочуття (сон, апетит і т п.).

Порада 5. Навчіть дитину правильно користуватися природними оздоровчими факторами – сонцем, повітрям і водою. Виховуйте у дитини прагнення і звичку до загартовування організму.

Порада 6. Пам’ятайте, що в русі – життя. Займайтеся разом з дитиною спортом, більше гуляйте, грайте на свіжому повітрі. Здоровий спосіб життя, культивований в сім’ї, – запорука здоров’я дитини.

Порада 7. Організуйте дитині правильне харчування і виховуйте позитивне ставлення до дотримання режиму харчування. Дитина повинна знати, які продукти корисні, а які шкідливі для здоров’я.

Порада 8. Навчіть дитину елементарним правилам профілактики інфекційних захворювань: триматися подалі від тих, хто кашляє і чхає; не користуватися чужим посудом або зубною щіткою; не надягати взуття, головні убори інших дітей. Якщо дитина хвора сама, чхає і кашляє, вона повинна знати, що треба прикривати рот і ніс маскою або хусткою, не грати з друзями, виконувати призначення лікаря.

Порада 9. Познайомте дитину з правилами безпечної поведінки в будинку, вулиці, на відпочинку і вчіть її виконувати ці правила, щоб уникати ситуацій, небезпечних для життя.

Порада 10. Читайте науково-популярну літературу про вікові та індивідуальні особливості розвитку дитини, про те, як навчити її зміцнювати своє здоров’я.

«ЗМІЦНЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ»

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

Копия сс

Кращим методом виховання звички до занять фізичними вправами є особистий приклад батьків. Спільні заняття фізичною культурою і спортом батьків з дітьми сприяють духовному зближенню старших і молодших членів сім’ї, що є основою взаєморозуміння між ними.

Для залучення дітей до активних занять можна використовувати рухливі та спортивні ігри (які відповідають віку). Фізичні вправи тільки тоді приносять користь, коли ними займаються систематично. Батьки повинні щодня знаходити час для занять фізичними вправами зі своїми дітьми і ретельно стежити за їх здоров’ям, звертаючи увагу на зовнішній вигляд, настрій і самопочуття дитини.

Місце, відведене для занять повинно бути такого розміру, щоб дитина під час виконання вправ не зачіпала предмети домашнього вжитку, меблі.

Щоб підвищити зацікавленість дітей у заняттях, необхідна відповідна спортивна форма. Незважаючи на те, що вправи для домашніх умов, як правило, не складні, але володіння прийомами страховки необхідне. Контроль і страховка включають в себе не тільки фізичну підтримку, показ правильного виконання вправи, а й поради, іноді спільні з дитиною обговорення, наприклад, дозування техніки виконання вправ або їх окремих елементів.

БАТЬКАМ ПРО РЕЖИМ ДНЯ

Поки ваш малюк ще дошкільник, він не замислюється над тим, коли потрібно відпочивати, коли займатися, читати, а коли гуляти. Він постійно перебуває під доглядом дорослих, і вони самі організовують увесь день дитини . Але пройде рік, і йому потрібно буде багато чого вирішувати самому, у нього з'являться нові нелегкі обов'язки: уроки в школі, домашні завдання, заняття в кружках, суспільні доручення, адже треба ще почитати, допомогти мамі, погуляти. Організувати весь день дитини допоможе режим!Привчати дітей до нього потрібно якомога раніше, щоб до моменту вступу в школу вони вже свідомо виконували розпорядок дня. І ще одна важлива умова: дитина повинна уміти визначати й міняти темп своїх дій. Адже з найпершого дня навчання в школі йому доведеться трудитися в одному, загальному для всього класу темпі, щоб встигнути виконати завдання у відведений для нього час. Ще в дитячому садку дітей навчають орієнтуватися в часі. Ваше завдання — пояснити їм, що займатися, відпочивати, гуляти й спати потрібно в певний час, тоді його буде вистачати на все. Дотримання режиму дня виробить у дитини почуття відповідальності, дисциплінованості — ті самі якості, які дуже потрібні школяру.

Якщо ваша дитина відвідує дитячий садок — а там дотримуються режиму дня — то й вихідні дні не повинні відрізнятися від звичних. Дитина обов'язково повинна вставати в той самий час, бажано годин у сім або половині восьмого. Звикнувши вставати пізніше, їй важко буде прокидатися в необхідний час, коли піде в школу. Особливу увагу на це слід звернути тим батькам, діти яких не відвідують дитячий садок. Лягати спати дитина повинна не пізніше половини дев'ятого. Тривалість нічного сну — не менше 11,5-12 годин. Цього часу досить для повного відновлення працездатності й функціонального стану нервової системи. Якщо не дотримуватись цього правила, дитина не відпочине за ніч і на уроках буде неуважною і млявою. Звикнувши лягати спати й вставати в той самий час, діти швидко засинають і легко прокидаються. Необхідний і денний сон ( півтори-дві години). Адже діти стомлюються не тільки від занять, але й від шуму, від спільних ігор. Позбавлення дитини денного сну може викликати в неї різні розлади нервової системи. У режим дня дитини повинна обов'язково входити ранкова гімнастика! Вона зміцнює здоров'я, знімає сонливість, дає заряд бадьорості! Перший раз обов'язково займайтеся разом з дитиною, покажіть йому 5-7 вправ, введіть в комплекс ранкової гімнастики ігрові моменти. Періодично, щоб вправи не набридали, потрібно вносити в них нові елементи. Пройде час, і дитина буде самостійно займатися ранковою зарядкою, але ви обов'язково контролюйте чіткість і порядок виконання вправ.

Гуляйте в будь-яку погоду не менше 4 годин!Не можна скорочувати час прогулянки через зайнятість дорослих, поганої погоди. Адже свіже повітря для дитини — це зміцнення здоров'я, загартовування організму, поліпшення діяльності органів дихання й серцево-судинної системи. Перебування на повітрі повинно бути активним: це й рухливі ігри, фізичні вправи, і посильною разом з дорослими працею. Якщо діти подовгу сидять біля телевізора, вони, природно, менше рухаються, недостатньо гуляють. І як наслідок — погіршення сну й апетиту, плаксивість, дратівливість й інші порушення стану здоров'я. Завжди незмінним у режимі дня повинно бути час сніданку, обіду, полуденка, вечері. Тільки у випадку режиму харчування відбувається необхідна підготовка діяльності шлунково-кишкового тракту до перетравлювання їжі, засвоєнню поживних речовин. Тоді дитина буде їсти з більшим задоволенням і апетитом!Якщо дошкільник звикне до виконання режиму дня, згодом це стане його внутрішньою потребою. Режим —- запорука здоров'я!

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ У ВОДІ

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Ігри та розваги біля води – гарний засіб загартовування дітей. Але щоб уникнути неприємностей, слід пам'ятати наступні правила поведінки:

· для купання оберіть неглибоке місце (60-80 см) з піщаним дном і несильним плином;

· слідкуйте за тим, щоб діти не стояли довго у воді, не сиділи на сонці, не грали в мокрому одязі;

· не можна, щоб діти купалися без нагляду, навіть якщо вони вміють плавати. Запам'ятайте правило "у воді дитина – поряд дорослий". Дуже важливо при цьому, щоб дорослий, який наглядає дитину, не перебував під впливом міцних напоїв;

· слід категорично забороняти дитині пірнати, якщо вона не вміє плавати;

· необхідно строго карати за ігри з криками "Тону!"

· температура води для купання – 18-20 градусів;

· тривалість купання – від 3 до 30 хвилин, купатися краще часто, але тривалість водних процедур обмежувати;

· вийшовши з води, розітріть дитину;

· яким би вільним не був режим купання, будь-який рух дитини у напрямку до води повинен бути узгоджений з дорослими.

ТЕХНИКА БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ

ПОРАДИ БАТЬКАМ

/Files/images/106173_img_152101.jpg

1. Складні вправи і стрибки виконуйте на м’якому покритті.

2. Не допускайте тривалого утримування дитиною важких поз (більше 1-2 сек.), краще кілька разів повторіть вправи.

3. Знайте, висіти тільки на руках дітям-дошкільнятам небезпечно, тому що велике навантаження на суглоби і плечовий пояс.

4. Ніколи не використовуйте для змагань важкі і небезпечні фізичні вправи.

5. Уникайте фізичних вправ, при яких дитина надмірно прогинається в поясному відділі, тому більшість дітей потребує випрямлення цієї частини хребта.

Що треба знати.

1. Дитину треба вчити правильно дихати. Слідкуйте за диханням дитини під час ігор і гімнастики.

2. Дитина із задоволенням займається гімнастикою з дорослим.

3. На 5-му році життя діти прагнуть придумувати власні вправи і влаштовувати спортивні змагання. Залучайте до змагань однолітків.

4. Обов’язково контролюйте безпеку дитини, але намагайтеся не придушувати її активність.

5. Порівнюйте досягнення дитини тільки з її власними минулими результатами.

6. Вселяйте в малюка упевненість з похвалою.

Чого робити не слід.

1. Дратуватися, якщо дитина неправильно виконує вправи.

2. Займатися несистематично.

3. Підсміюється над неумілістю дитини.

4. Проводити зарядку та ігри в поганому настрої.

Поради для батьків на літо:

Найнаполегливіша робота не дасть цілковито сподіваного результату без систематичних занять батьків з дитиною удома:

· Забезпечити позитивний психоемоційний настрій дитини від спілкування з водою, водним середовищем.

· Виховувати у дітей звичку щодня вмиватися, приймати душ, робити водні процедури.

· Формувати у дітей навички гігієни, самообслуговування.

· Заохочувати бажання дітей займатися плаванням.

· Занурювати дитину у воду до підборіддя, плескати водою у обличчя, пускати бульбашки у ванні, спонукати до самостійного занурювання.

· Плавати у водоймах разом з дитиною.

· Загартовувати дітей, вдосконалюючи механізм терморегуляції тіла дитини, що дає кращу можливість адоптації організму до різноманітних змін у навколишньому середовищі.

· Кожен день разом з дитиною робити ранкову гімнастику.

· Бути прикладом для своїх дітей.

·

Кiлькiсть переглядiв: 102